Idrettshaller
Arbeidet med fordeling av fast kommunal treningstid i idrettshaller gjennomføres hver vår i hallfordelingsgruppa hvor særkretsene representerer sine idrettslag/ klubber. Særkretsene innhenter behov fra sin aktivitet i Trondheim, og bringer dette inn til HF-grp sitt arbeid.
Idrettslag uten særkrets som ikke er representert i HF-grp søker direkte til Trondheim kommune. Dette gjelder for fasttreningstid og arrangement.
- Søknadsfrist er 1. april både for påfølgende sommerperiode (1. mai- 31. aug) og idrettsperioden (1. sept - 30. april)
- Søknadsskjema er tilgjengelig på kommunens hjemmeside fra ca 1. mars. Fyll ut et skjema for sommerperioden og et for idrettsperioden.
- Trykk her for søknad om fast rammetid / søknad om arrangement.
Løpende gjennom hele året vil det av ulike årsaker frigis noe tilfeldig ledig tid (strøtimer) i kommunal halltid
- Trykk her for søknad om strøtime
- Fordelingen baserer seg på registrert aktivitet i den enkelte særkrets via den årlige idrettsregistreringen. (siste tilgjengelige godkjente tall fra NIF)
- Arbeidet med fordeling av treningstid og arrangementer i idrettshallene foregår i en egen hallfordelingsgruppe.
Hallfordeling 2024-2025. Kontakinfo HF-grp, pr 150324 - HF-gruppa består av idrettsrådet, kommunen, Trondheim Spektrum(etter behov) og de særkretsene som har stort behov / behov for halltid i de store idrettshallene i Trondheim. Idrettsrådet leder arbeidet i gruppa.
- HF-gruppa starter opp arbeidet vinter/tidlig vår og utarbeider forslag til fordeling av rammetid og arrangementer. Arbeidet ender opp i et hallfordelingsmøte i månedskiftet mai/juni der endelig rammetid til særkretsene og arrangementliste i hallene besluttes.
- Særkretsene detaljfordeler deretter sin rammetid ut til sine klubber.
- Dersom særkretser ikke klarer å benytte all fast tildelt rammetid, skal ledig tid umiddelbart returneres til idrettsrådet for omfordeling. (gjelder ikke enkelt-timer som løpende skal frigis til strøtimer via HANO).
- Kriterier og retningslinjer for fordeling vedtas i oppstart av HF-arbeidet hvert år.
- Kriterier og retningslinjer generelt 2024-25, vedtak 070324
- Kriterier og retningslinjer hall 2024-25, vedtak 070324
- Rutiner og arbeid HF-grp 2024-25. vedtak 070324
Etter vedtatt fordeling av anlegg, vil det være behov for justering av arrangementliste og kanskje rammertider. Det vil ikke bli foretatt endringer uten at det er drøftet /avklart med de kretsene som blir berørt.
De listene som er lagt på våre sider viser et resultatet av fordelingsmøtene. Nye vedtak i HF-grp som utgjør større endringer av rammetid i løpet av sesongen vil bli oppdatert her, mens mindre justeringer av rammetid og endringer i arrangementlista vil ikke bli oppdatert gjennom sesongen.
Trondheim kommune oppdaterer alle endringer i rammefordeling og arrangementlister gjennom sesongen i sitt bookingssystem (BookUP)
Her finner du kontaktinfo til de idrettslagene som har avtale med Trondheim kommune med ansvar for tilsyn og vakthold i de kommunale hallene.
Kontaktinformasjon tilsynslag i kommunale haller:
Tilsyn idrettshaller 2022-24 pr aug 22
Tilsyn idrettshaller 2024-2026 (kommer)
(Gjeldende fom 1.sept 2024 - er under arbeid)
HF-grp 7. april
Møteplan HF 2024-25, pr 290424
Referat HF-grp 7. mars
MAL innmelding arrangementer idrettshall 2024_2025.xlsx
HF-grp 11. april
HF-grp 11.april, sakliste
Vedtak HF-grp føringer gymsalfordeling 2024-25, 110423
HF-grp 30. april
HF-grp 30. april, referat
Ramme pr idrett hall 2024-2025, vedak runde 1, 300424
Detaljfordeling hall 2024-2025, vedtak runde 1, 300424
HF-grp 7. mai
HF- grp 7. mai, sakliste
HF-grp 15. mai
HF-grp 15. mai - sakliste
Kjøp ekstra halltid 2024-2025, pr 150524
Total ramme til disp 2024-2025, til HF-grp 150524
HF-grp 21. mai
HF-grp 21. mai - sakliste
Hallfordelingsmøtet 27. mai
Sakliste HF-møtet 2024-2025, 270524
Rutiner og arbeid HF-grp 2024-25. Vedtak 070324
Kriterier og retningslinjer generelt 2024-25, vedtak 070324
Kriterier og retningslinjer hall 2024-25, vedtak 070324
Vedtak HF-grp føringer gymsalfordeling 2024-25, 110423
Ramme halltid fra TK til disp 2024-25, sist oppdatert 12. april
Ramme hall sommer 2024, pr 290424, inkl arr.liste kost
Sommer 2024 detalj hallfordeling, endelig 170424
Oversikt haller - total ramme-timer 2024-2025, til HF-møtet 270524
Aktivitetstall 2023, pr 14. mai 2024, til HF-møtet 270524
Referat og vedtatt fordeling 27. mai
Referat HF-møtet 2024-2025
Kjøp ekstra halltid 2024-2025, vedtak HF-møtet 270524
Timer fordelt særkrets 2024-2025, vedtatt HF-møtet 270524
Detaljfordeling haller 2024-2025 - endret pga stengt Nidarvoll 2 og gjenåpning Ladehallen 7. okt, pr 250924
Arrangementsliste idrettshall 2024_2025 pr. 300524
Merk: Arr.liste oppdateres IKKE videre her. Etter HF-møtet er BookUP gjeldende. Alle endringer etter 300524 skal avklares / godkjennes av de som berøres av endringene.
Ram hall sommer 2024, pr 290424, inkl arr.liste kost
Sommer detaljfordeling hall 2024, ENDELIG, 170424
Arr.liste idrettshall sommerperiode 2024 pr. 26.04.24
Arrangementliste hall sommer 2024 ENDELIG (kommer)
Detaljfordeling hall 2023-2024, pr 210224, Nidarvollhallene inne
.......................................................................
Referat møte HF-grp . Oppstart 13. mars 23.pdf
Referat møte HF-grp . 14. april.pdf
Referat møte HF-grp . 24. april.pdf
Møteplan HF 2023-24, korr dato HF-møtet.pdf
Hallfordeling 2023-2024. Kontakinfo HF-grp, nett 200224
MAL Arrangementsliste idrettshall 2023_2024.xlsx
Ramme 2023-2024, foreløpig vedtak runde 1 - små idretter, pr 080523.pdf
Sakspapirer HF-møtet 20. juni:
Sakliste HF-møtet 200623
Kriterier og retningslinjer generelt 2023-24, Vedtatt HF 13. mars 23
Kriterier og retningslinjer hall 2023-24, Vedtatt HF 13. mars 23
Rutiner og arbeid HF-grp 2023-24. Vedtatt 13. mars 23
Leiekontrakt TK kjøp av halltid i TS, avtale 200922
Vedtak HF-grp føringer gymsalfordeling 2023-24, 140423
Ramme halltid til disp fra TK 2023-24, 240523
Ramme oversikt haller - timer 2023-2024 pr 170623, til HF-møtet 20. juni
Ramme fordelt pr idrett 2023-2024 pr 170623, til HF-møtet 20. juni
Detalj hall 2023-2024 pr 170623, til HF-møtet 20. juni
Arrangementsliste idrettshall 2023_2024 pr. 14.06.23.pdf
Vedtatt fordeling HF-møtet 20. juni
Ramme timer fordelt på krets 2023-2024, vedtak HF-møtet 20. juni.pdf
Detaljfordeling ramme hall 2023-2024, vedtak HF-møtet 20. juni
Arrangementsliste idrettshall 2023-24 - vedtatt HF-møtet, pr. 26.06.23
Merk: Arr.lista blir ikke oppdatert her med endringer foretatt etter 260323, etter den tid gjelder HANO / TK booking
Sakliste HF - møte 22. juni.pdf
Referat HF - mlte 22. juni.pdf
Vedtatte kriterier hallfordeling. Sist oppdatert 140322.pdf
Kriterier og retningslinjer generelt 2022-23, Vedtatt HF 14. mars 22.pdf
Rutiner og arbeid HF-grp 2022-23. Vedtatt 14. mars 22.pdf
Vedtatt rammetildeling kretser hall 2022 - 2023, 220622.pdf
Vedtatt detaljfordeling haller 2022 - 2023, 220622.pdf
Total disponobel ramme hall 2022 - 2023, pr 220622. Justert 240622.pdf
Vedtatt arrangementliste haller 2022 - 2023, 220622.pdf
Vedtak fylkeskommunen - gratis anleggsleie.pdf
Føringer fordeling av gymnastikksaler, E-haller TS og gymsaltid avsatt i kommunale haller.pdf
TK skriv ramme og vedlikehold.pdf
Aktivitetstall store kretser.pdf
Aktivitetstall særkretser Trondheim 311221, pr 2. juni 2022.pdf
Ram sommer 2022, ENDELIG 070422.pdf
Sommer detalj hall 2022, ENDELIG, 040422, korr 030622.pdf
Arr.liste sommerperiode 2022_Endelig, 070422.pdf
Arr.liste legges i HANO og oppdateres ikke videre via IRT. HANO oppdateres løpende ved endringer og er gjeldende.