Solidaritetsfondet.png

Ny informasjon om Solidaritetsfondet

Siden oppstarten i 2018 har 49 klubber opprettet Solidaritetsfond.

Tromsø idrettsråd har delt ut over 2 mill. kroner til idrettslagene for å motvirke at barn/ unge faller ut av idretten pga.  familiens økonomi. Solidaritetsfond er et supplement til andre/ offentlige tilskuddsordningene som NAV og Flyktningetjeneste. 

 Vi minner samtidig på at det er klubbens ansvar å sikre at prisen på deltagelse ikke bli kunstig høy. 

 

Nå endrer vi søknadspraksis for å få fylt på Solidaritetsfond i klubb. 

 

Heretter skal søknader om å fylle på klubbens solidaritetsfond gjøres ved å fylle ut søknad via følgende link:

 

https://forms.office.com/e/h4jrjM09Ap?origin=lprLink

 

Denne linken vil også ligge på vår hjemmeside www.tir.no

 

For klubber som ikke har opprettet, men ønsker opprette Solidaritetsfond

skal følgende gjøres:

 

  • styrevedtak om opprettelse
  • lage egne retningslinjer for fondet 
  • opprette egen konto for Solidaritetsfond
  •  vi oppfordrer klubbene til å opprette et Solidaritetsfondutvalg på min.2 personer som avgjør søknader. 

 

Ved spørsmål om opprettelse ta gjerne kontakt med Britt i Tromsø Idrettsråd for veiledning.

 

Det vil også være mulig å bruke vedlagte logo for Solidaritetsfond, bruk den gjerne på hjemmesiden eller andre steder for økt synlighet. Logoen er utviklet av Drammen idrettsråd og vi har fått lov å bruke den.

 

PS: Når det gjelder øvrig søknader på inkluderingstiltak som Åpen hall, idrettskurs, utstyr for utlån, klubbambassadør etc. så gjelder fortsatt eget søknadsskjema med søknadsfrist i januar hvert år. Dette sendes ut i desember året før, og midlene må rapporteres på.

 

Mer informasjon om Solidaritetsfond: Solidaritetsfond (xn--idrettsrd-d3a.no)

 

Vennlig hilsen

 

Inkluderingsansvarlig i Tromsø Idrettsråd

 

Britt Leandersen

Mob: 93670590

Mail: britt.leandersen@nif.idrett.no